خرید زمین بهتر است یا آپارتمان

در حال‌ حاضر سرمایه‌ گذاری در حوزه ملک و آپارتمان، یکی از بهترین روش‌ های سرمایه‌ گذاری به‌ ویژه در پایتخت شناخته‌ شده و بسیاری از افراد جهت سودآوری در مدت زمان مشخص، از این روش برای پس‌ انداز سرمایه خود استفاده می‌ کنند. خرید ملک، آپارتمان، خانه ویلایی، منازل کلنگی، زمین و غیره از جمله روش‌ های سرمایه‌ گذاری در این حوزه هستند و هرکدام نیز با توجه به شرایط اقتصادی و سیاسی داخل کشور، دارای بازدهی و سوددهی متفاوتی در سرمایه‌ گذاری می‌ باشند. سرمایه‌گذاری در زمین و یا آپارتمان نیز یکی از چالش‌ های همیشگی برای افراد مشغول به فعالیت در این حرفه و یا کسانی که برای سرمایه‌ گذاری در این زمینه تازه‌ وارد هستند، وجود داشته و ما در این مقاله قصد داریم تا مزایای هر دو این سرمایه‌ گذاری را بررسی کرده و سپس به سوال خرید زمین بهتر است یا آپارتمان، پاسخ دهیم. پس در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

سرمایه‌ گذاری در خرید زمین

منظور از زمین در سرمایه‌گذاری در این حوزه، زمین خالی و یا زمین‌ های حاوی خانه‌ های کلنگی می‌ باشد. همان‌ طور که می‌ دانید ارزش زمین روز به‌ روز نسبت‌ به گذشته افزایش یافته و با توجه به متراژ، موقعیت مکانی و غیره گزینه بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاری می‌ باشد. به‌ طور کلی نیز خرید زمین برای کسب سود دهی بیشتر، می‌ تواند یکی از روش‌ های بسیار چالش‌برانگیز و پر خطر در سرمایه‌گذاری باشد و آگاهی در این زمینه و کسب اطلاعات کافی می‌ تواند در جبران ریسک و همچنین افزایش سرمایه بسیار مفید واقع شود. یکی از نکات قابل‌ توجه در خرید زمین برای سرمایه‌ گذاری، این است که زمین با گذشت زمان دچار استهلاک نشده و برخلاف تزریق سرمایه در آپارتمان و منزل، دچار فرسودگی نمی‌ شود و روز به‌ روز نیز بر قیمت آن افزوده خواهد شد.

از دیگر نکات قابل توجه برای سرمایه‌ گذاری در خرید زمین نیز می‌ توان به چند مورد زیر اشاره نمود:

  • توجه به موقعیت مکانی زمین
  • توجه به مشخصات کامل زمین همچون سند ملکی
  • ارزش زمین با توجه به دسترسی ها و متراژ
  • اقدام به خرید آن‌ ها با همکاری آژانس‌ های معتبر در این حرفه

سرمایه‌ گذاری در خرید آپارتمان

آپارتمان‌ ها برخلاف زمین، دارای قیمت‌ های بسیار متغیری با توجه به نوع معماری، مصالح ساختمانی، امکانات رفاهی، تعداد طبقات، واحد ها و غیره هستند و به‌ عنوان یک منبع درآمد و همچنین سرمایه‌گذاری شناخته می‌ شوند. برخی از آپارتمان ها نیز برای سرمایه‌گذاری، دارای مزایای وام و تسهیلات بانکی هستند و از این‌ رو نسبت‌ به سایر آپارتمان‌ ها، گزینه‌ مناسب‌ تری جهت سرمایه‌ گذاری و سوددهی می‌ باشند. در خرید آپارتمان برای سرمایه‌ گذاری نیز توجه به برخی نکات همچون مشخصات اصلی آپارتمان، سند، موقعیت مکانی، تعداد طبقات و واحد ها، امکانات رفاهی، دسترسی‌ ها، آب‌ و هوا و غیره بسیار حائز اهمیت است و با آگاهی کامل از تمامی جوانب آن، می‌ توانید بهترین سرمایه‌ گذاری را در خرید آپارتمان انجام دهید.

پیش فروش و پیش خرید آپارتمان چیتگر

سرمایه‌ گذاری در خرید زمین بهتر است یا آپارتمان؟

خرید زمین و یا آپارتمان جهت سرمایه‌ گذاری و جذب سوددهی بیشتر، هر کدام دارای مزایا و معایب منحصر به خود هستند و خرید هر یک از آن‌ ها برای سرمایه‌ گذاری، یک انتخاب و تصمیم بسیار چالش‌ برانگیز و حساس است. جهت مقایسه خرید زمین و آپارتمان برای سرمایه‌گذاری نیز می‌ توان به چند مورد زیر اشاره نمود:

  • خرید زمین برای سرمایه‌ گذاری، پتانسیل آزادانه برای ساخت‌ و ساز انواع ساختمان با کاربری های متفاوت را ارائه می‌ دهد اما در مقابل، آپارتمان ها با توجه به تعداد واحد و طبقات، نوع معماری و موقعیت مکانی خود، دارای کاربری و کاربرد مشخصی در حین خرید هستند.
  • زمین‌ هایی که برای خرید جهت سرمایه ‌گذاری در دسترس هستند، در طول گذشت زمان دچار استهلاک و فرسودگی نشده اما در مقابل، آپارتمان ها در گذر زمان دچار فرسودگی و خرابی در مصالح و بافت ساختمانی می‌ شوند و از این‌ رو برای سرمایه‌ گذاری در مدت زمان بسیار کوتاه مفید می‌ باشند.
  • ارزش زمین خریداری شده نسبت‌ به آپارتمان، با گذشت زمان در سرمایه ‌گذاری بسیار بالاتر است.
    بودجه در دسترس افراد می‌ تواند تعیین‌ کننده سرمایه‌ گذاری آن‌ ها در خرید زمین و یا آپارتمان باشد و در حال‌ حاضر نیز به‌ دلیل شرایط اقتصادی نامناسب آن‌ ها، افراد اقدام به خرید زمین‌ های حاوی خانه کلنگی می‌ نمایند.

بنابراین با توجه به توضیحات ارائه‌ شده در این مقاله، در پاسخ به سوال خرید زمین بهتر است یا آپارتمان، می‌ توان گفت که کارشناسان این حرفه توصیه می‌ کنند که خرید زمین برای سرمایه‌ گذاری بلند مدت و خرید آپارتمان برای سرمایه‌ گذاری کوتاه‌مدت بسیار مناسب بوده و میزان بودجه افراد نیز عامل بسیار مؤثری در تعیین سرمایه‌ گذاری آن‌ ها برای خرید زمین و یا آپارتمان می‌ باشد.

در پایان

آکام سازه در منطقه ۲۲ تهران، در زمینه معرفی پروژه‌ های انبوه سازی مشغول به فعالیت بوده و دارای تیم کارشناسی وکلای بسیار متخصص و با تجربه جهت ارائه راهنمایی های تخصصی به افراد برای پبش خرید و پیش فروش آپارتمان در چیتگر است. شما عزیزان می‌ توانید جهت اطلاع از نحوه خرید و فروش بهترین پروژه‌ های چیتگر، با آکام سازه تماس حاصل نموده و با کارشناسان آن در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *