امتیاز در پیش‌ خرید

در حال‌ حاضر برخی از افراد با فروش امتیاز خانه، می‌ توانند بودجه خود را در جای دیگری سرمایه‌گذاری کرده و خریداران امتیاز نیز می‌ توانند صاحب ملک مورد نظر شود. حال این سوال پیش می‌ آید که امتیاز در پیش‌ خرید واحد ها به چه معناست؟ حق امتیاز در پیش‌ خرید واحد های مسکونی، متعلق به تمامی ملک های مسکونی نبوده و تنها مختص به ارگان‌ ها و تعاونی‌ های مسکونی می‌ باشد. این نوع تعاونی ها در هنگام ساخت‌ و ساز یک پروژه، امتیازاتی را به بر خی از افراد واگذار می‌ کنند که این افراد نیز با داشتن این حق امتیاز و پرداخت مبالغ مشخص در زمان‌ های معین، می‌ توانند در آخر صاحب واحد های معلومی از پروژه شوند.

در ادامه مقاله به بررسی دقیق‌ تر حق امتیاز پیش‌ خرید واحد های مسکونی پرداخته و آن را به‌ طور کامل مورد مطالعه قرار خواهیم داد. پس در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

منظور از امتیاز در پیش‌ خرید چیست؟

امتیاز در واقع به‌ معنای حقی است که به فرد یا افرادی جهت پیش خرید یک ملک و یا یک واحد مسکونی داده می‌ شود تا با با این حق امتیاز بتواند ملک مورد نظر را خریداری کنند. در واقع حق امتیاز به طور معمول متعلق به املاک و واحد هایی است که توسط ارگان‌ های دولتی و تعاونی های مسکن ساخته‌ شده اند و این مجموعه‌ ها، امتیازاتی را به کارکنان خود را ارائه می‌ دهند تا با داشتن آن، این افراد بتوانند عضوی از پروژه مسکونی باشند. حق امتیاز متعلق به پروژه‌ های تعاونی ساز است و در این نوع پروژه‌ های مسکونی، واحد و طبقه مشخص نبوده و پس‌ از تکمیل پروژه با توجه به پرداخت اقساط به‌ موقع افراد، نوع واحد و طبقه آن‌ ها مشخص می‌ شود. در این نوع پروژه‌ ها نیز علاوه‌ بر مبلغ واریزی اولیه، کارکنان مبلغی را نیز به‌ عنوان حق امتیاز پرداخت می‌ کنند تا بتوانند عضوی از یک پروژه مسکونی شوند. امروزه نیز خرید و فروش امتیاز، یکی از رایج‌ ترین روش‌ های سرمایه‌گذاری و خانه‌ دار شدن افراد است و خریداران می‌ توانند با خرید امتیاز اعضای پروژه‌ های تعاونی ساز، به‌ راحتی صاحب واحد مسکونی شوند.

پیش خرید آپارتمان های چیتگر

فروش حق امتیاز چیست؟

همان‌ طور که گفته شد، حق امتیاز در پیش‌ خرید مسکن، متعلق به پروژه هایی است که توسط شرکت‌ های تعاونی و ارگان‌ های دولتی ساخته شده‌ اند و این ارگان‌ ها، امتیازاتی را به افراد خاص ارائه می‌ دهند. این افراد نیز به‌ طور معمول کارکنان یک سازمان دولتی هستند و با خرید این امتیاز، می‌ توانند عضوی از پروژه مسکونی شوند. برخلاف تصور برخی از افراد، این حق امتیاز ها به‌ راحتی قابل فروش بوده و خریداران می‌ توانند با کسب این امتیازات، حق امتیاز پروژه و عضویت آن را نیز دریافت نمایند. در صورت عدم تمایل برخی اعضا برای داشتن امتیاز و واحد های مسکونی، آن‌ ها می‌ توانند به‌ راحتی حق امتیاز و عضویت خود را به فرد دیگری خارج از ارگان دولتی واگذار کنند. در چنین شرایطی فرد خریدار برای دریافت عضویت پروژه، علاوه‌ بر پرداخت حق امتیاز، باید قیمت واریزی مسکن را نیز پرداخت نموده و علاوه‌ بر آن سایر اقساط باقی‌ مانده را نیز در زمان‌ های مشخص پرداخت کند. هزینه نقل‌ و انتقالات تعاونی نیز بر عهده خریدار بوده که پس‌ از اتمام و پایان پروژه از وی دریافت می‌ شود و هزینه بسیار ناچیز می‌ باشد.

نکات مهم در خرید امتیاز مسکن‌ های پیش‌ فروشی

برای خرید حق امتیاز متعلق به مسکن های پیش‌ فروشی، باید به برخی نکات توجه نموده و قبل‌ از اقدام برای دریافت حق عضویت، از آن‌ ها مطلع شوید. یکی از مهم‌ ترین نکات قابل‌ توجه در خرید حق امتیاز، تعداد قسط‌ های مانده تا پایان پروژه است. زیرا در برخی مواقع تعداد قسط های این نوع واحد ها به‌ قدری بالا است که ممکن است در زمان مشخص به سوددهی مدنظر نرسیده و از این‌ رو سرمایه‌گذاری در آن مناسب نمی‌باشد. از دیگر نکات قابل‌ توجه نیز می‌ توان به میزان مبلغ واریزی عضو مورد نظر، قیمت کلی واحد مسکونی، هزینه‌ حق امتیاز، عدم دیرکرد پرداخت اقساط توسط عضو قبلی و نوع شرکت تعاونی و یا ارگان دولتی اشاره نمود.

حق امتیاز پیش‌ خرید در منطقه ۲۲ تهران

منطقه ۲۲، از جمله مناطق رو به‌ رشد و رو به پیشرفت پایتخت است و در حال‌ حاضر نیز بسیاری از شرکت‌ های تعاونی ساز مسکن و ارگان‌ های دولتی در این منطقه شروع به ساخت‌ و ساز با کاربری مسکونی کرده‌اند. به‌ همین جهت نیز فرصت بسیار مناسبی برای افراد جهت پیش‌ خرید حق امتیاز چنین پروژه هایی به‌ وجود آمده و می‌ توانند سرمایه‌گذاری‌ های مناسبی را در آینده‌ ای نه‌ چندان دور انجام دهند. از طرفی نیز منطقه ۲۲ تهران، به‌ دلیل موقعیت مکانی بسیار فوق‌العاده خود و همچنین دسترسی‌ های مناسب به بزرگراه‌ های اصلی، وجود مراکز خدماتی و تفریحی، آب‌ و هوای کوهستانی و غیره مکانی مناسب برای سرمایه‌گذاری در حوزه ساخت‌ و ساز بوده و شما به‌ راحتی می‌ توانید با پیش‌ خرید پروژه‌ های مسکونی که دارای حق امتیاز و عضویت هستند، صاحب خانه شوید.

در پایان

آکام سازه در منطقه ۲۲ تهران، در زمینه معرفی و فروش پروژه‌ های انبوه سازی با همکاری کارشناسان و وکلای بسیار متخصص خود مشغول به فعالیت بوده و از جمله مجموعه‌ های بسیار معتبر و شناخته‌ شده در این منطقه است. شما عزیزان می‌ توانید جهت اطلاع از حق امتیاز پیش خرید آپارتمان های چیتگر، با شماره تلفن 02191691612 تماس حاصل نموده و اطلاعات لازم را از کارشناسان ما دریافت نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *