قوانین پیش‌ خرید و پیش‌ فروش آپارتمان

مراحل پیش‌ خرید و یا پیش‌ فروش آپارتمان به‌ ویژه در مناطق مختلف پایتخت، ممکن است برای شما بسیار چالش‌ برانگیز به‌ نظر برسد. افرادی که برای اولین‌ بار اقدام به پیش‌ خرید و یا پیش‌ فروش آپارتمان می‌ کنند، اغلب سؤالات مشابهی را در رابطه با قوانین موجود در این زمینه داشته و با اطلاعات کامل از این قوانین، می‌ توانند به‌ راحتی اقدام به خرید و فروش آپارتمان نموده و در مقابل از هدر رفت سرمایه خود نیز جلوگیری کنند. زیرا قوانین موجود در پیش‌ خرید و پیش‌ فروش آپارتمان، برای تمامی افراد به‌ صورت یکسان ارائه می‌ شوند و بنابراین وجود عدالت در این قوانین و رعایت آن، می‌ تواند از بسیاری از مشکلات مالی و حقوقی برای افراد جلوگیری نمایند.

در ادامه با قوانین پیش‌ خرید و پیش‌ فروش آپارتمان آشنا شده و هر کدام از آن ها را مورد بحث بررسی قرار خواهیم داد. پس در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

قرارداد اولیه در پیش‌ خرید و یا پیش‌ فروش آپارتمان چیست؟

قرارداد اولیه در واقع قراردادی است که به موجب آن طرفین، تعهدات متقابل خود را در آن برعهده می‌ گیرند. در این قرارداد، فروشنده آپارتمان، تعهد فروش و خریدار نیز تعهد خرید خود را در آن ذکر کرده و این قرارداد طرفین را ملزم می‌ کند که در مرحله بعدی برای امضای سند قانونی به توافق برسند. قرارداد اولیه در پیش‌ خرید و پیش‌ فروش آپارتمان، می‌ تواند به‌ صورت یک قرارداد خصوصی باشد و به‌ جز موارد خاصی که در قانون ذکر شده‌ است، نیازی به احراز اصالت و یا رفتن به محضر نداشته و تمامی موارد پیش‌ خرید و پیش‌ فروش، ابهامات، مشخصات آپارتمان، بنگاه معاملات ملکی، کارگزار و غیره باید در آن ثبت شود.

قوانین موجود در پیش‌ خرید و پیش‌ فروش آپارتمان

پیش‌ فروش آپارتمان، یکی از بهترین و مطمئن‌ ترین روش‌ های سرمایه‌ گذاری در زمینه خرید و فروش ملک است و همانند سایر خرید و فروش ها، دارای مراحل، قوانین و نکات کاملاً قانونی جهت جلوگیری از سوءاستفاده فروشندگان و خریداران در این زمینه است. از جمله قوانین موجود در پیش‌ خرید و پیش‌ فروش آپارتمان که لازم است آن‌ ها را بدانید، می‌ توان به موارد زیر اشاره نمود:

ثبت مشخصات فردی در قرارداد

یکی از مهم‌ ترین قوانین موجود در پیش‌خرید و پیش‌فروش آپارتمان، ثبت تمامی مشخصات فردی فروشنده و خریدار در قرارداد رسمی در محضر معتبر است. این مشخصات نیز شامل نام و نام خانوادگی، کد ملی، تاریخ شناسنامه، مشخصات حقوقی و غیره خواهد شد.

ذکر مشخصات فنی ساختمان در قرارداد

در هنگام ثبت قرارداد میان طرفین فروشنده و خریدار، تمامی مشخصات فنی ساختمان باید در قرارداد ذکر شوند. این مشخصات شامل موقعیت مکانی آپارتمان، مرحله پیشرفت، کاربری پروژه، تعداد طبقات و واحد ها، امکانات رفاهی، پروانه ساخت، مصالح ساختمانی، شناسنامه فنی و غیره خواهد شد.

ذکر زمان تحویل ساختمان در قرارداد

یکی دیگر از قوانین موجود در هنگام پیش‌ خرید و پیش‌ فروش آپارتمان، ذکر زمان دقیق تحویل واحد ها به اعضا توسط فروشنده در قرارداد است.

ذکر تعهدات فروشنده در قرارداد

جهت جلوگیری از هرگونه سوء استفاده و جلوگیری از خسارات جبران‌ ناپذیر، تمامی تعهدات فروشنده به خریدار باید به‌ طور کامل و قانونی در قرارداد ذکر شوند. این تعهدات شامل بیمه ساختمانی، جبران خسارات توسط فروشنده در صورت عدم تحویل واحد ها در زمان مشخص، ارائه سند، تعداد اقساط آپارتمان و غیره خواهد شد.

از دیگر قوانین موجود در هنگام پیش‌ خرید و پیش‌ فروش آپارتمان نیز می‌ توان به ذکر مواردی چون متراژ واحد ها، پارکینگ و انباری، نمای ساختمان، سیستم سرمایشی و گرمایشی، تعداد اتاق‌ خواب و غیره اشاره نمود.

پیش خرید آپارتمان در چیتگر

۶ قانون در پیش‌ خرید و پیش‌ فروش آپارتمان

از دیگر قوانین موجود در پیش‌ خرید و پیش‌ فروش آپارتمان می‌ توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • قرارداد نوشته‌ شده در پیش‌ خرید و پیش‌ فروش آپارتمان میان خریدار و فروشنده، باید به‌ طور کاملاً رسمی و قانونی در یکی از دفاتر اسناد معتبر کشور انجام شود.
  • پس‌ از قرارداد تنظیم‌ شده میان فروشنده و خریدار، قرارداد باید به‌ طور کاملاً قانونی در سامانه الکترونیکی ثبت اسناد و املاک کشور ثبت شود.
  • ارائه خلاصه قرارداد به اداره ثبت کشور توسط ثبت کننده به مدت یک روز پس‌ از اجرای قرارداد میان خریدار و فروشنده.
  • ذکر تمامی مشخصات حقوقی و حقیقی افراد خریدار و فروشنده و همچنین مشخصات فنی ساختمان در قرارداد.
  • دریافت تمامی مجوز های رسمی از سوی مراکزی چون شهرداری برای ادامه ساخت‌ و ساز آپارتمان و ارائه آن به خریدار.
  • تهیه دو نسخه قانونی از قرارداد انجام‌ شده میان خریدار و فروشنده و ارائه آن‌ ها به طرفین.

مزایای پیش‌ خرید و پیش‌ فروش آپارتمان

از جمله مزایای پیش‌ خرید و پیش‌ فروش آپارتمان، می‌ توان به چند مورد زیر اشاره نمود:

  • امکان تغییر نمای داخلی واحد ها توسط خریدار
  • قیمت مناسب و مقرون‌ به‌ صرفه تر نسبت‌ به واحد های تکمیل شده
  • پرداخت مبالغ خرید واحد به‌ صورت اقساطی و یا مرحله‌ ای
  • مشاهده کیفیت مصالح و روند ساخت ساختمان توسط خریدار

در پایان

مجموعه آکام سازه در منطقه ۲۲ تهران، در زمینه معرفی و فروش پروژه‌ های انبوه سازی مشغول به سال‌ ها فعالیت بوده و با همکاری تیم کارشناسی و وکلای بسیار متخصص و با تجربه خود، انواع راهنمایی و مشاوره های لازم را در خصوص پیش‌ خرید و پیش‌ فروش آپارتمان چیتگر به شما عزیزان ارائه می‌ دهد. شما می‌ توانید جهت اطلاع از پیش خرید آپارتمان در چیتگر و نحوه خرید و فروش آن‌ ها نظیر پروژه تندیس، پروژه اسپرلوس، پروژه یاران و… با شماره تلفن 02191691612 تماس حاصل نموده و با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *